مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 10:352023-03-02اقتصادي

کشت حبوبات در 13 هکتار از دیم زارهای استان قزوین


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 13 هزار هکتار از دیم زارهای استان قزوین به کشت حبوبات، انواع علوفه و سایر گیاهان بهاره می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن جلیلوند اظهار کرد: 13 هزار هکتار از دیم زارهای استان در قالب طرح جهش تولید به کشت حبوبات، انواع علوفه و سایر گیاهان بهاره می رود.

وی افزود: در راستای طرح جهش تولید در دیمزارهای در سال زراعی جاری این میزان اراضی دیم در قالب طرح اصلاح الگوی کشت محصولات دیم شامل عدس، نخود، گلرنگ، کاملینا و گیاهان دارویی اختصاص می یابد.

وی اظهار داشت: تاکنون بالع بر 750 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت انتظاری این محصولات اختصاص یافته است.

جلیلوند اضافه کرد: از این میزان اراضی کشت انتظاری 149 هکتار در قالب کشاورزی حفاظتی و با روش بدون شخم و کشت مستقیم همراه با حفظ بقایای گیاهی انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشاورزان طرف قرارداد طرح مذکور خواست: با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و دریافت بذرمال های تغذیه ای و محلول های تغذیه ای NPK و استفاده از آن در مزارع خود اقدام کنند.

جلیلوند به کشاورزان استان توصیه کرد: با توجه به شرایط مساعد و مناسب جوی نسبت به کشت به موقع محصولات مذکور در اراضی مستعد اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت حبوبات در 13 هکتار از دیم زارهای استان قزوین

کشت حبوبات در 13 هکتار از دیم زارهای استان قزوین