مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 00:252023-03-01پزشكي

دلیل افزایش قوز ناحیه پشتی و کاهش گودی کمر چیست؟


مجری طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با عنوان «بررسی اثر ارتز داینامیک کنترل کننده پاسچر بر روی فعالیت الکتریکی عضلات ارکتوراسپاین در طول راه رفتن و سرعت راه رفتن در افراد سالمند مبتلا به کیفوز» گفت: - ایسنا/لرستان مجری طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با عنوان بررسی اثر ارتز داینامیک کنترل کننده پاسچر بر روی فعالیت الکتریکی عضلات ارکتوراسپاین در طول راه رفتن و سرعت راه رفتن در افراد سالمند مبتلا به کیفوز گفت: طراحی و ثبت اختراع این ارتز در سال 96 با همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی انجام شد.

دکتر معصومه ویسکرمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص چرایی و مزایای این طرح اظهار کرد: با افزایش سن در دوره سالمندی راستای ستون فقرات به صورت پیش رونده تغییر می کند و سبب افزایش قوز ناحیه پشتی و متعاقب آن کاهش گودی کمر می شود.

وی افزود: این تغییرات پاسچرال سبب جابجایی توده بدنی در محدوده ثبات و همچنین به دلیل تغییر در بازوی اهرمی و زاویه اعمال نیروی عضلات سبب اختلال در عملکرد عضلات نگهدارنده ستون فقرات، افزایش فعالیت الکتریکی این عضلات و نیروهای فشاری وارد بر ستون فقرات می شود.

ویسکرمی ادامه داد: تغییرات ستون فقرات در دوره سالمندی میزان انعطاف پذیری ستون فقرات را کاهش می دهد و باعث اثرات منفی بر روی کیفیت زن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل افزایش قوز ناحیه پشتی و کاهش گودی کمر چیست؟

دلیل افزایش قوز ناحیه پشتی و کاهش گودی کمر چیست؟