مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 22:002023-03-01اجتماعي

رهاسازی پلیکان خاکستری مجروح پس از یک سال


مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه یک قطعه پلیکان خاکستری مجروح پس از تیمار در پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا به دامان طبیعت بازگشت، - ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه یک قطعه پلیکان خاکستری مجروح پس از تیمار در پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا به دامان طبیعت بازگشت، گفت: این پرنده مهاجر پس از حلقه گذاری رهاسازی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان، اظهار کرد: یک قطعه پلیکان خاکستری که بر اثر اصابت 11 ساچمه شکارچیان غیرمجاز در فرورودین امسال مجروح شده بود، به کمک یکی از فعالان محیط زیست تیمار شد.

وی افزود: این پرنده مهاجر پس از حلقه گذاری امروز در تالاب سلکه صومعه سرا رها شد تا ادامه حیاتش را در دامان طبیعت سپری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به رهاسازی پلیکان خاکستری در آستانه روز جهانی حیات وحش، عنوان کرد: امیدواریم گامی برای فرهنگ سازی عمومی مبنی بر احساس مسئولیت در قبال حیات وحش به ویژه پرندگان مهاجر استان برداشته باشیم.

عشوری با بیان اینکه پلیکان خاکستری از گونه های در خطر انقراض به شمار می آید، گفت: همین مسئله لزوم حلقه گذاری و حک شدن اطلاعات محل و تاریخ حلقه گذاری بر روی این پرنده را ضروری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی پلیکان خاکستری مجروح پس از یک سال

رهاسازی پلیکان خاکستری مجروح پس از یک سال