مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 13:032023-03-01سياسي

«غزال ریم» در پناه امن جوانان «بستان« از انقراض نجات یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بستان، آفتاب که از میانِ شاخ و برگ درختان طلوع می کند،  آهوها با اُمیدی روشن در دل، چشم انتظار سیدباقر و دوستانش می مانند.

چشم انتظار آنانی که هر صبح از سمتِ خورشید می آیند تا با دستانی که تجلی گاه مهر خداست، آهوها را در پناه امن حمایت های خویش بگیرند.

محیط بان های فداکار سال هاست که به صورت داوطلبانه و خودجوش با یکدیگر پیمان بسته اند تا از جانِ زندگی شان ایثار کنند برای بقای آهوهای منطقه جنگلی نبعه، برای بقای گونه در حال انقراضی که امروز با عشقِ بی پایان این محیط بانان به بیش از 100 راس رسیده است.

 اهالی بستان باز هم ثابت کردند که علاوه بر مرزبانی این سرزمین، پاسدار محیط زیست و منابع ارزشمند طبیعی منطقه هستند.

بستان در مجاورت مرز عراق و هورالعظیم تنها زیستگاه آهو در خوزستان را در خود جای داده است؛ در این منطقه آهو یا غزال ریم مشداخ (میشداغ) از جمله گونه های خاص و در معرض انقراض خوزستان و تنها گونه آهویی است که در زیستگاه خود به صورت طبیعی و آزاد زندگی می کند.

اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان در آبان 97 از ثبت آهوی ریم مشداخ خوزستان برای نخستین بار به عنوان یک زیرگونه جدید از گونه های آهو در  بانک ژن جهانی خبر داد و اعلام کرد حدود 60 راس آهو در این منطقه شمارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«غزال ریم» در پناه امن جوانان «بستان« از انقراض نجات یافت

«غزال ریم» در پناه امن جوانان «بستان« از انقراض نجات یافت