مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 18:252023-02-28اقتصادي

ارزش دلاری دستمزد کارگران چقدر کم شد؟


وقتی اوضاع اینگونه است و میان نرخ دلار و قیمت تمام کالاها و خدمات یک رابطه مستقیم علی برقرار است، باید قدرت دلاری دستمزد کارگران حفظ شود، هرچند قدرت ریالی آن نیز هیچ زمان حفظ نشده است؛ - ؛ دستمزد 253 دلاری کارگران در یازده ماه به 122 دلار رسیده است؛ در واقع یک کاهش بیش از صد درصدی در قدرت خرید دستمزد رخ داده است.

ایلنا نوشت: هفته پیش برای خرید یک مثقال زعفران به مغازه رفتم، گفت 200 هزار تومان؛ این هفته رفتم بخرم گفت شده مثقالی 250 هزار تومان؛ پرسیدم چرا؛ گفت مگر نمی دانی دلار بالای 50 هزار تومان رفته است.

فاطمه محمدی، بازنشسته ی کارگری که قصد کرده بود با عیدی پایان سال خود، یک مثقال زعفران بخرد تا برای نوه هایش شله زرد بپزد، حالا پشیمان شده؛ او می گوید: زعفران در قائنات به عمل می آید، آخر چه ربطی به دلار دارد.

ربط داشته باشد یا نداشته باشد، بازار خود را با دلار تنظیم می کند؛ نه فقط کالاهای سرمایه ای مثل سکه و خودرو و ملک (به گواهی مشاوران املاک، در هفته اخیر، یک جهش دوباره در قیمت آپارتمان و اجاره بهای آن داشتیم فقط به این دلیل که دوباره دلار گران شده)، بلکه کالاهای مصرفی حتی کالاهای وطنیِ ساخت داخل با قیمت دلار خود را تنظیم می کنند؛ هر موج گرانی دلار که از راه می رسد، تمام کالاها و خدمات دوباره گران می شوند، از زعفران محصول قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش دلاری دستمزد کارگران چقدر کم شد؟

ارزش دلاری دستمزد کارگران چقدر کم شد؟