مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:202023-02-28اجتماعي

بازخوانی ماجرای توله یوزهای شاهرودی/ سرنوشت آذر، توران و پیروز


توران و آذر دو توله یوزی 12 هفته قبل در توران شاهرود و بدون مادر پیدا شدند اما همچنان بحث درباره سرنوشت این دو گربه سان ارزشمند نُقل محافل است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – محمد حسین عابدی: 12 هفته قبل و درست زمانی که تمام امیدهای تداوم نسل یوز آسیایی یا آنطور که در ادبیات خبری معروف شده یوز ایرانی به پیروز، توله یوز ماده بالغ جلب شده بود، خبری توجه تمام ایران را به خود جلب کرد.

دو توله یوز تازه به دنیا آمده در توران آن هم توسط یک چوپان بدون اینکه مادری در کار باشد یافت شد.

ماجرایی که محیط زیست استان سمنان آن را تعریف کرد این بود که این چوپان در توران شاهرود در حال گذر بود که سگ هایش شروع به سر و صدا می کنند و او متوجه می شود چیزی در گوشه ای پیدا کرده اند وقتی جلو می رود دو توله یوز را می بیند و به محیط زیست اطلاع می دهد.

سناریوهای مطرح شده در همان زمان چند سوال اساسی درباره سناریوی مطروحه از سوی محیط زیست استان سمنان مطرح شد و آن اینکه اولاً چطور دو توله یوز بدون مادرشان یافت شده اند چرا که گربه سانان توله هایشان را هرگز رها نمی کنند مگر به صورت موقت و برای یافتن غذا در نتیجه داستان روایت شده از سوی محیط زیست قدری سوال برانگیز بود به خصوص اینکه مأموران محیط زیست چند روز در آنجا کشیک دادند و چیزی نیافتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی ماجرای توله یوزهای شاهرودی/ سرنوشت آذر، توران و پیروز

بازخوانی ماجرای توله یوزهای شاهرودی/ سرنوشت آذر، توران و پیروز