مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 13:392023-02-28سياسي

مهدویت جامعه بشری را از جامعه عدل به جامعه عادلان و صالحان رهنمون می سازد


دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مهدویت به دنبال آن است که جامعه بشر را از جامعه عدل به جامعه عادلان و صالحان رهنمون سازد و ‏بشر از پرداختن به مشکلات خود گذر کرده و بدنبال آبادی جهان می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله محسن اراکی امروز در دومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در زاهدان برگزار شد اظهارداشت: مرحله نخستین انتظار، آفرینش حضرت آدم است؛ کلید انتظار جهان ‏آفرینش، از آفرینش آدم ابوالبشر خورده شد زیرا جهان در انتظار آفرینش چنین موجودی به سر برده است‎.

‎وی افزود: دومین انتظار، انتظار بعثت حضرت محمد(ص) است؛ همه ادیان نیز به ظهور حضرت محمد(ص) بشارت داده اند و ‏حضرت عیسی(ع) که رسول پیش از رسول خاتم است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مرحله سوم انتظار؛ مرحله انتظار حضرت مهدی(عج) و حکومت جهانی عدل ‏الهی است که فلسفه این انتظار طولانی که همه بشر را در بر می ‏‎گیرد می توان گفت که انتظار یک جهان بوده است.

‏‎ وی گفت: انتظار ما از مهدویت انتظار مدیریت جهانی بشر است؛ بزرگترین دستاورد جهان آفرینش آنست که خداوند متعال ‏آفریده ای بیافریند و کلید مدیریت عادلانه و الهی را به او بسپارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدویت جامعه بشری را از جامعه عدل به جامعه عادلان و صالحان رهنمون می سازد

مهدویت جامعه بشری را از جامعه عدل به جامعه عادلان و صالحان رهنمون می سازد