مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 12:302023-02-28بين الملل

جزییات روش نفوذ صهیونیست ها در قره باغ/ ایران حامی بیانیه آتش بس


ادامه بحران و وضعیت شکننده امنیتی در قفقاز جنوبی می تواند امنیت کل منطقه را تحت شعاع قرار دهد و زمینه حضور طرف های خارجی را فراهم سازد.

- ؛ گروه سیاست - محمد مهاجرانی: وجود سه کشور مستقل یعنی ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان و همچنین سه منطقه دارای استقلال خودخوانده یعنی آبخازیا، اوستیای جنوبی و جمهوری قره باغ و چهار واحد خودمختار یعنی آجارستان، مارنئولی، آخالکالاکی و تالش به روشنی بیانگر وجود یک ساختار آنارشیسم در مجموعه امنیتی قفقاز جنوبی و آنسوی مرزهای شمالی کشورمان است.

جنگ دوم قره باغ از 27 سپتامبر 2020 بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان آغاز شد و هر دو طرف در این جنگ تلفات و خسارات قابل توجهی را گزارش کردند.

در نهایت در 9 نوامبر 2020 و پس از چهل روز درگیری مسلحانه در منطقه مورد مناقشه قره باغ، بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان با میانجی گری فدراسیون روسیه توافقنامه آتش بس منعقد شد و از نیمه شب 10 نوامبر به وقت مسکو به اجرا درآمد.

این توافقنامه به امضای الهام علی اف، رییس جمهور جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان و ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه رسید.

تاکنون جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین بین المللی از آزادسازی مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است اما همز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات روش نفوذ صهیونیست ها در قره باغ/ ایران حامی بیانیه آتش بس

جزییات روش نفوذ صهیونیست ها در قره باغ/ ایران حامی بیانیه آتش بس