مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 12:302023-02-28سياسي

ضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی در گیلان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه وقف کلیدی ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی در جامعه است، گفت: ترویج وقف مشارکتی در استان ضرورت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 21 وقف جدید در شهرستان های مختلف گیلان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این وقف ها بیشتر زمین کشاورزی و باغی بوده است، افزود: از این تعداد وقف، 5 وقف در شهرهای آستانه اشرفیه، صومعه سرا و رودسر، یک وقف در بندرانزلی و رودبار، 2 وقف در تالش و 3 وقف در هر یک از شهرهای لاهیجان و لنگرود ثبت شده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه نیت وقف های جدید امسال کمک به ساخت و تعمیر مساجد، خیرات و کمک به نیازمندان، اقامه عزای اهل بیت (ع) و فعالیت های قرآنی بوده است، ادامه داد: بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه وقف کلیدی ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی جامعه است، ادامه داد: یکی از بهترین راه ها، راه اندازی وقف های جدید، وقف های مشارکتی و گروهی است.

حجت الاسلام علیزاده وقف با نیات فعالیت های قرآنی، تولیدات دانش بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف های مورد نیاز جامعه دانست و گفت: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان، روحانیان و کارشناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی در گیلان

ضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی در گیلان