مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 12:052023-02-28فرهنگي

چرا اسپینوزا می گوید «مرگ را جدی نگیر»؟


کتاب «مرگ را جدی نگیر» (آرای اسپینوزا در باب چگونه زیستن و چگونه مردن) نوشته  استیون ندلر با ترجمه مهدیه مهدیان فر در نشر نیماژ منتشر شد.

- ایسنا/خوزستان کتاب مرگ را جدی نگیر (آرای اسپینوزا در باب چگونه زیستن و چگونه مردن) نوشته  استیون ندلر با ترجمه مهدیه مهدیان فر در نشر نیماژ منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میلیاردها انسان به عرصه هستی پا نهاده و بر پهنه این کره خاکی می زیند و زیسته اند.

اما جالب است که در هر برهه از تاریخ آدمیان، تنها معدودی در زیست ایشان دقیق و نقاط روشن فطرت انسانی را به او یادآور شده اند.

الگوهای عمدتا ثابت برای رسیدن به مقاصدی معین، تعاریف مشخص از بدی و نیکی و نسخه های همشکل چگونه گذارندن سال های عمر، بر توانایی انسان در تحلیل بهترین مسیر به کمال هستی او پرده می افکنند و موجب می شوند هر دگردگونی در آن ها تبدیل به جریانی فکری شود.

اسپینوزا از آن دسته متفکرانی است که گویا با نشستن درون منشوری آینه ای بازتاب بی انتهای زوایای مختلف مهم ترین مفاهیم انسانی را که منجر به ارایه درک روشن تری از آن ها می شود می بیند و این رسالت را بر دوش خود حس می کند که آن الگوها و نسخه های همه گیر خردی را که بعضا پیشینه تکرارشان به بلندای تاریخ آدمی است با آنچه می بیند و عموم فرصت دیدنش را نداشته اند تغذیه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اسپینوزا می گوید «مرگ را جدی نگیر»؟

چرا اسپینوزا می گوید «مرگ را جدی نگیر»؟