مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 09:102023-02-28سياسي

پیام تسلیت رییس حوزه هنری درپی درگذشت «عبدالمعطی ابوزید»


محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، به مناسبت درگذشت «عبدالمعطی ابوزید» نقاش فلسطینی پیامی را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه هنر و رسانه خبرگزاری فارس، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت عبدالمعطی ابوزید نقاش دل آگاه فلسطینی پیامی را صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ دست توانمند هنرمندان متعهد و دردآشنا، زبان گویای ملت خویش و نقش های آنان، ندای رسای درد مردم زمانه ایشان است؛ درد مردمی که به قول پرستوی شاعر، قیصر عزیز، چین پوستینشان، مردمی که رنگ روی آستینشان، مردمی که نام هایشان، جلد کهنه شناسنامه هایشان درد می کند .

نقاش فقید، مرحوم عبدالمعطی ابوزید، هنرمند دل آگاهی بود  از سرزمین عزیز فلسطین که در طول بیش از نیم قرن فعالیت خویش، آثاری ماندگار و مهم تر و مؤثرتر از آن، جوانان هنرمند و شاگردان توانمند بسیاری را به جبهه مقاومت تقدیم داشت و به رغم همه سختی های زندگیِ در تبعید، لحظه ای از کار و تلاش و مجاهدت هنری نایستاد.

او به نیکی و بسیار زود دریافت که پایداری در برابر دشمن غاصب، به همان اندازه که نیازمند غیورمردانی رزمنده و سلاح دردست است، به همان میزان هم به هنرمندان دردمند و خلاقی احتیاج دارد که با احضار گذشته و بیان مسائل امروز، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام تسلیت رییس حوزه هنری درپی درگذشت «عبدالمعطی ابوزید»

پیام تسلیت رییس حوزه هنری درپی درگذشت «عبدالمعطی ابوزید»