مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 18:202023-02-27اقتصادي

چند هشدار در مورد پیش دیابت/ اغلب افرادی که دارای دیابت هستند بالای 40 سال دارند


رییس هیات مدیره انجمن دیابت ایران گفت: طبق آمار مربوط به مبتلایان به دیابت در کشور، آقایان حدود 10 درصد این افراد و خانم ها 11 درصد را شامل می شوند که اغلب بالای40 سال سن دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا مهاجری تهرانی، فوق تخصص غدد و متابولیسم، در حاشیه نشستی در جمع اصحاب رسانه، تعداد مبتلایان دیابت در جهان را بیش از 500 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به این بیماری، احتمال می رود که در 20 سال آینده این تعداد به بیش از 700 میلیون نفر برسد.

طبق آمار به دست آمده در ایران حدود شش ونیم میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند که متاسفانه حدود نیمی از این افراد ابتلا خود به بیماری دیابت اطلاع ندارند.

وی افزود: طبق آمار مربوط به مبتلایان به دیابت در کشور، آقایان حدود 10 درصد این افراد و خانم ها 11 درصد را شامل می شوند که اغلب بالای40 سال سن دارند.

این مقام مسؤول افزود: به همین میزان که افراد مبتلا به دیابت داریم به همان میزان هم افراد مبتلا به پیش دیابت داریم، یعنی میزان قندخون آنها بین 100 تا 125 است.

وی به برخی از علل مهم افزایش دیابت اشاره کرد و گفت: شیوع کووید 19 را می توان یکی از علل افزایش ابتلا به دیابت دانست، به طوری که در صورت ابتلا به بیماری کووید 19، احتمال بروز دیابت افزایش می یابد و برخی افراد هم به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند هشدار در مورد پیش دیابت/ اغلب افرادی که دارای دیابت هستند بالای 40 سال دارند

چند هشدار در مورد پیش دیابت/ اغلب افرادی که دارای دیابت هستند بالای 40 سال دارند