مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 14:252023-02-27سياسي

راهبردهای امام سجاد (ع) برای مقابله با فساد و فقر فرهنگی جامعه


ارجاع مردم به قرآن کریم و دعا و ارتقا معنویت اجتماعی را مهمترین راهبرد امام سجاد علیه السلام در بازسازی جامعه اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، بابیان این که ائمه اطهار علیهم السلام از امیرالمؤمنین علی تا امام حسن عسکری علیهماالسلام، 250 سال امامت نمودند، اظهار داشت: به جرئت می توان گفت؛ هیچ دورانی به سختی دوران امام سجاد علیه السلام نبود؛ ایشان در 34 سال دوران امامت، شرایط بسیار سختی را تجربه نمودند.

رفیعی در ادامه بابیان این که امام سجاد علیه السلام بعد از واقعه عاشورا در مدینه سکنی گزیدند، اظهار داشت: یزید ملعون در سال 63 و یک سال قبل از مرگش بعد از واقعه کربلا به مدینه حمله و این شهر را قتل عام و غارت کرد و ده ها برابر تعداد واقعه کربلا کشته شدند؛ این شهر به شهر قحطی زده ای که صدای ناله و فریاد از تمام خانه های آن بر می خاست تبدیل گردید.

وی با اشاره به این که بعد از یزید پسرش تنها 40 روز و بعدازآن مروان نیز کمتر از یک سال حکومت کرد، اظهار داشت: در سال 65 هجری قمری و 4 سال بعد از حادثه کربلا، پسر خبیث مروان به نام عبدالملک به حکومت رسید و دوران حکومتش 20 سال طول کشید و تقریباً عمده امامت امام سجاد علیه السلام در زمان عبدالملک مروان خب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبردهای امام سجاد (ع) برای مقابله با فساد و فقر فرهنگی جامعه

راهبردهای امام سجاد (ع) برای مقابله با فساد و فقر فرهنگی جامعه