مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 11:052023-02-27سياسي

نوروز به کرمانشاه سفر کنید


کرمانشاه استانی چهار فصل با جاذبه های بی شمار گردشگری این روزها در آستانه نوروزی دیگر آماده می شود تا میزبان میهمانان و مسافرانی از سراسر ایران باشد.

- داریوش فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با دعوت از مردم سراسر ایران برای سفر به این استان، اظهار کرد: کرمانشاه از جمله استانهای گردشگرپذیر کشور است که جاذبه های گردشگری زیادی در حوزه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، روستایی، اکوتوریسم، طبیعت گردی، جنگ و .

دارد.

وی با بیان اینکه طبق شواهد تاریخی، دشت های کرمانشاه یکی از نخستین استقرارگاه های بشری است، ادامه داد: کتیبه بیستون به عنوان مفصل ترین کتیبه باستانی جهان، تاق بستان آخرین پرده فاخر هنر ایران باستان، معبد آناهیتا دومین بنای عظیم سنگی ایران، قلعه یزدگرد بزرگترین قلعه دفاعی ایران، تکیه معاون الملک گنجینه ای از کاشی کاریهای بی نظیر، کتیبه آنو بانی نی نخستین کتیبه نقش برجسته خاورمیانه، گوردخمه های مادی و مجموعه های تاریخی ساسانی تنها بخشی از جاذبه های تاریخی این استان است.

سرپرست میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این استان، فرهنگ غنی مردم کرمانشاه با اقوام و مذاهب مختلف است که سنت ها و آداب رسوم خود را از هزاران سال پیش تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروز به کرمانشاه سفر کنید

نوروز به کرمانشاه سفر کنید