مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 08:452023-02-27سياسي

رشت یک گام تا رسیدن به عنوان شهر جهانی صنایع دستی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به حضور ارزیابان یونسکو در رشت گفت: این شهر یک گام به دستیابی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نزدیک تر شده است.

- ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در رشت، اظهار کرد: رشت شهر جهانی صنایع دستی شناخته شده و ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به توانمندی ها و استعدادی منحصر به فرد رشت در صنایع دستی، افزود: رشت در رشته های خراطی، رشتی دوزی، معرق، منبت، البسه محلی، چرم و سفال نامزد دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی شده است و حضور ارزیابان یونسکو فرصت مغتنمی برای جهانی شدن این شهر متمدن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به برنامه های سفر 2 روزه ارزیابان هندی یونسکو به رشت، بیان کرد: بازدید از موزه میراث روستایی، بازارچه صنایع دستی، کارگاه های صنایع دستی، موزه رشتی دوزی و میدان شهرداری بخشی برنامه های ارزیابان یونسکو به رشت است.

تشکیل نشست گفتمان محور ارزیابان یونسکو با هنرمندان صنایع دستی جهانی از تشکیل نشست گفتمان محور ارزیابان یونسکو با هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد و اضافه کرد: جمعی از هنرمندان صنایع دستی گیلان نظرها، پیشنهادت و دغدغه هایشان را با ارزیابان یونسکو در میان می گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشت یک گام تا رسیدن به عنوان شهر جهانی صنایع دستی

رشت یک گام تا رسیدن به عنوان شهر جهانی صنایع دستی