مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 05:552023-02-27بين الملل

برکناری ناگهانی فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین توسط زلنسکی


زلنسکی فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین را به صورت ناگهانی از مقام خود برکنار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ادوارد موسکالف ، فرمانده عملیات نیروهای مشترک اوکراین (JFO) در جنگ از سمت خود به صورت ناگهانی برکنار شد.

برکناری این مقام ارشد نظامی اوکراین به دستور ولودیمیر زلنسکی ، رییس جمهور اوکراین صورت گرفته و فرمان مربوطه در وب سایت دفتر رییس جمهوری اوکراین منتشر شده است.

تا کنون هیچ دلیلی برای اخراج این فرمانده ارشد ارتش اوکراین ارائه نشده است و ارتش اوکراین نیز توضیحی در این ارتباط اعلام نکرده است.

موسکالف در ماه مارس سال گذشته یعنی حدود 10 ماه پیش و در همان ماه های آغازین جنگ اوکراین از معاونت فرماندهی ارتش به ریاست نیروهای مشترک ارتقا یافته بود.

پیش از این سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین مدعی شده بود که این کشور آمادگی مقابله با هر گونه حمله روسیه را در آستانه یک سالگی جنگ اوکراین را دارد.

یوری ایگنات سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین هفته گذشته مدعی شده بود که ارتش کی یف آماده است تا به اقدامات تحریک آمیز روسیه در سالگرد جنگ پاسخ دهد.

این مقام ارتش اوکراین در ادامه تاکید کرد که اگر نیروهای روسیه در روزهای 23، 24 یا 25 فوریه به نوعی اقدامات تحریک آمیز را در پیش بگیرد، نیروی هوایی اوکراین 24 ساعته در حالت آماده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برکناری ناگهانی فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین توسط زلنسکی

برکناری ناگهانی فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین توسط زلنسکی