مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 16:102023-02-26سياسي

هنر واقعی را در کارگاه های زربافت کاشان باید دید


عضو شورای جهانی صنایع دستی یونسکو گفت: همواره پارچه های زری بافی را در موزه ها، کاخ های انگلستان و هند می دیدم، ولی در سفر به کاشان معنی واقعی هنرمند را در کارگاه های زربافت درک کردم.

- ایسنا/اصفهان عضو شورای جهانی صنایع دستی یونسکو گفت: همواره پارچه های زری بافی را در موزه ها، کاخ های انگلستان و هند می دیدم، ولی در سفر به کاشان معنی واقعی هنرمند را در کارگاه های زربافت درک کردم.

آصف شیخ، امروز(یکشنبه،7 اسفند) در آیین گشایش دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در خانه تاریخی باکوچی کاشان، اظهار کرد: تجربه دست بافته های نساجی در هند را دارم، ولی دست بافته های زربافت، مخمل نقش برجسته و شعربافی کاشان را در هیچ جایی ندیدیم.

وی تصریح کرد: برای گروه ارزیاب یونسکو تصمیم گیری و نتیجه گیری درباره نساجی سنتی کاشان سخت بود و در سفر دو روزه خود به این شهر موارد زیادی دیدیم و جزییات را بررسی کردیم.

از معماری کاشان لذت بردم و اهمیت زیبایی معماری این شهر را درک کردم.

عضو شورای جهانی صنایع دستی یونسکو، تأکید کرد: سعی می کنیم در ارزیابی های خود صادق باشیم و حقایق را در نظر بگیریم، ولی به گزارش سایت قطره و به نقل ازها و اسناد خیلی خاص تر از داشته های کاشان در ایجاد خلاقیت بازار و تولید نیاز داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر واقعی را در کارگاه های زربافت کاشان باید دید

هنر واقعی را در کارگاه های زربافت کاشان باید دید