مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 14:202023-02-26بين الملل

طرح شکایت از ترکیه در شورای امنیت بر سر کاهش «سهم آبی» عراق


عضو کمیسیون کشاورزی و آبها در پارلمان عراق با اشاره به تداوم تنش آبی با ترکیه بر سر ورودی آب دجله و فرات به کشورش، خواستار دادخواست علیه آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رفیق الصالحی عضو کمیسیون کشاورزی و آبها در پارلمان عراق، امروز (یکشنبه، 26 فوریه) خواستار ارائه دادخواست علیه ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل بستن آب بر روی عراق و بازی با سهم آبی مصوب این کشور طبق قانون بین الملل شد.

  وی در گفت وگو با وبگاه عراقی المعلومه تصریح کرد: دولت عراق باید در خصوص پرونده آب، علیه ترکیه در شورای امنیت دادخواست ارائه کند.

پایین بودن سطح آبی که از ترکیه وارد عراق می شود، موجب آلودگی محیط زیستی و نابودی امنیت غذایی و مهاجرت ساکنان اطراف هورها و از بین رفتن سرمایه دامی می شود .

وی تاکید کرد:  ترکیه در حال جنگ با عراق، آبی و نظامی است.

اقدام به قطع آب و تشنه کردن مردم عراق می کند و این به آن معناست که برای عراق فاجعه به وجود می آید و در معرض خشکسالی قرار می گیرد.

این در حالی است که به دلیل سدسازی های ترکیه و راه اندازی این سدها، استانهای متعددی در عراق طی سالهای اخیر از کاهش ذخایر رودخانه های دجله و فرات، رنج می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شکایت از ترکیه در شورای امنیت بر سر کاهش «سهم آبی» عراق

طرح شکایت از ترکیه در شورای امنیت بر سر کاهش «سهم آبی» عراق