مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 14:152023-02-26پزشكي

سازمان جهانی بهداشت وضعیت شیوع آنفلوآنزای پرندگان را بررسی می کند


پس از اینکه دو مورد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان H5N1 در میان یک خانواده در کامبوج شناسایی شد، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور بررسی وضعیت شیوع این بیماری با مقامات این کشور همکاری می کند.

- پس از اینکه دو مورد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان H5N1 در میان یک خانواده در کامبوج شناسایی شد، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور بررسی وضعیت شیوع این بیماری با مقامات این کشور همکاری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری با توصیف وضعیت نگران کننده شیوع آنفلوآنزای پرندگان به علت افزایش ابتلای پرندگان و پستانداران به این بیماری، اعلام کرد که این سازمان در حال ارزیابی خطر جهانی این بیماری است.

این درحالیست که آژانس بهداشت سازمان ملل آخرین بار در اوایل ماه جاری خطر آنفلوآنزای مرغی برای انسان را پایین ارزیابی کرد.

در همین حال مقامات کامبوج روز پنجشنبه از مرگ یک دختر 11 ساله به دلیل ابتلا به نوع H5N1 از ویروس آنفلوآنزای پرندگان خبر داده و بررسی ها برای تعیین ابتلا یا عدم ابتلای 12 نفر از اطرافیان او را نیز آغاز کردند.

تست آنفلوآنزای مرغی پدر این دختر نیز که علائمی از خود نشان می داد، مثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان جهانی بهداشت وضعیت شیوع آنفلوآنزای پرندگان را بررسی می کند

سازمان جهانی بهداشت وضعیت شیوع آنفلوآنزای پرندگان را بررسی می کند