مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 13:502023-02-26اقتصادي

سد خرسان17روستا را غرق می کند


نماینده مردم بویراحمد،دنا ومارگون درمجلس گفت: احداث سدخرسان3 جزمصیبت برای17روستا،نابود شدن منابع طبیعی، هزاران گونه درختی وگیاهی ونابودی میراث تاریخی چندهزارساله هیچ سودی نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی روشنفکر ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: احداث سد خرسان مجوز زیست محیطی ندارد و شش میلیون انواع درخت جنگلی که از 100 تا دو هزار سال عمر دارند، نابود می شوند.

وی بیان داشت: 12 هزار هکتار جنگل، هشت چاه آب و شش میلیون درخت جنگلی به زیر آب می رود.

روشنفکر با بیان اینکه در سال 92 مطالعات احداث سد خرسان 3 واقع در 50 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لردگان، استان چهار محال و بختیاری نهایی و برای اجرا مجوزهای ترک تشریفات آن صادر شد، گفت: در این 10 سال 17 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل واقع شدن در مخزن سد از برخی خدمات زیرساختی از جمله گاز رسانی محروم شده اند و برای جلوگیری از اجرای این طرح با رییس جمهور، وزیر نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه و … مکاتبه انجام شده و همه باید بدانند که این سد جز مصیبت چیزی برای مردم ندارد.

وی افزود: تریبون مجلس باید پژواک صدای مردم باشد.

روشنفکر با بیان اینکه طول دریاچه سد خرسان 40 کیلومتر و عرض آن 3 کیلومتر است، گفت: دریاچه پشت سد خرسان 3 باعث شرجی و گرم شدن فضا شده و چون دریاچه در قلب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد خرسان17روستا را غرق می کند

سد خرسان17روستا را غرق می کند