مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 12:052023-02-26اقتصادي

محققان ایرانی نمونه اولیه جایگزین نمایشگر ال سی دی را ابداع کردند


محققان با همکاری دو پژوهشگر ایرانی نمونه اولیه یک نمایشگر نوین را ساخته اند که جایگزینی ارزان قیمت برای نمایشگرهای ال سی دی است و مصرف برق آن 50 درصد کمتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان دانشگاه های ناتینگهام ترن انگلیس، نیوساوث ولز کانبرا و دانشگاه ملی استرالیا به رهبری محسن رحمانی و با همکاری خسرو زنگنه کمالی، پژوهشگران ایرانی یک نسخه اولیه از فناوری نمایشگری را توسعه داده اند که جایگزین پنل های ال سی دی در بسیاری از تلویزیون های فعلی می شود.

هرچند بسیاری از مدل های نوین تلویزیون دارای نمایشگرهایی با فناوری کوانتوم دات یا پنل های OLEDهستند اما مدل های ارزانتر موجود در بازار از فناوری ال سی دی، فیلترهای پولاریزه کننده و نور پس زمینه ال ای دی استفاده می کنند.

دراگومیر نشاو استاد فیزیک در دانشگاه ملی استرالیا در این باره می گوید: قابلیت نمایشگرهای معمولی به نقطه اوج خود رسیده و به دلیل چند محدودیت احتمال اندکی برای ارتقای آن وجود دارد.

او در ادامه می افزاید: امروزه جستجو برای فناوری نمایشگرهای مسطح وضعیت جامد با وضوح بالا و رفرش ریت بالا گسترش یافته است.

ما پیکسل های فراسطحی طراحی کردیم و توسعه دادیم که برای نسل آینده نمایشگرها ایده آل هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان ایرانی نمونه اولیه جایگزین نمایشگر ال سی دی را ابداع کردند

محققان ایرانی نمونه اولیه جایگزین نمایشگر ال سی دی را ابداع کردند