مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 19:102023-02-25سياسي

مطالبه یک نماینده از وزارت خارجه درباره FATF


معتقدم وزارت خارجه باید در پروژه FATF فعال تر عمل کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و افکار عمومی را متقاعد کند، زیرا به هر شکل یک پروژه بین المللی است که نپذیرفتنش تبعات دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، شهریار حیدری در گفت وگو با ایلنا، درباره این که برخی مدعی شده اند که تعدادی از سندهای بین المللی مانند سند 2030 با حق تحفظ در کشور اجرایی می شود اما بعدا این موضوع تکذیب شد و این سوال مطرح شد که آیا نمی توان برخی از معاهدات بین المللی مانند پالرمو و CFT و به طور کلی FATF را در کشور با حق تحفظ اجرایی کرد تا مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد از بین برود، گفت: برنامه 2030 یک برنامه جهانی است و دنبال این هستند که همه کشورها از آن تبعیت کنند.

به بخشی از موارد جمهوری اسلامی نقد دارند، از قرار آیین نامه ای که در این ارتباط تنظیم شده است و بین المللی است برخی کشورها می توانند از مواردی تبعیت نکنند و این محل اختلاف است.

یکی، دو بار هم در این ارتباط در مجلس بحث شد و گفتند اگر مواردی را دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران نپذیرد و بعضی از موارد را بپذیرد، قابل قبول است و وزارت خارجه محور این کار بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعدها آمدند در جمع مجلس گفتند نه همه باید همه بندها و موارد را بپذیریم در غیر اینصورت نمی پذیرند، واقعیت این قضیه این است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه یک نماینده از وزارت خارجه درباره FATF

مطالبه یک نماینده از وزارت خارجه درباره FATF