مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 10:402023-02-25اقتصادي

پایان فصل ناامیدی دریاچه ارومیه


دریاچه ارومیه پس از یک دهه تجربه فصل نا امیدی از احیا، روز گذشته در رویدادی خاص مرکز توجه قرار گرفت و سرانجام سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دریاچه ارومیه در شمال غرب ایران قرار دارد، دومین دریاچه شور دنیا و بزرگترین دریاچه داخلی ایران است.

این دریاچه از دهه 80 شروع به خشک شدن کرد و تراز دریاچه در این دهه سال به سال کاهش یافت.

دلایل متعددی برای خشک شدن دریاچه از سوی کارشناسان عنوان شده از جمله کاهش نزولات آسمانی، خشکسالی، استفاده بی رویه از منابع آبی، ساخت پل شهید کلانتری و چند مورد دیگر که تاثیر مستقیمی در خشک شدن دریاچه ارومیه داشتند.

در دولت یازدهم ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد و برنامه های مختلفی برای احیا و تثبیت دریاچه از جمله احداث خط انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب ارومیه، تونل کانی سیب، تغییر الگو و اصلاح روش کشت محصولات کشاورزی مصوب شد.

احداث تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه یکی از مهم ترین مصوبه ها بود که تاحدودی می تواند سالانه با انتقال 500 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ناجی این نگین آبی شود.

بهره برداری از بزرگترین پروژه زیست محیطی خاورمیانه روز گذشته بعد از سال ها استارت عملیات اجرایی دریاچه ارومیه زده و سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین پروژه زیست م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فصل ناامیدی دریاچه ارومیه

پایان فصل ناامیدی دریاچه ارومیه