مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-25پزشكي

نوشیدنی هایی که پای آرامش را به زندگی باز می کند


عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: چای و دمنوش های گیاهی برای تسکین اعصاب و ایجاد آرامش و تندرستی مفید بوده و سبب رفع خستگی های روزانه و استرس های ناشی از ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول در مغز شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: چای و دمنوش های گیاهی برای تسکین اعصاب و ایجاد آرامش و تندرستی مفید بوده و سبب رفع خستگی های روزانه و استرس های ناشی از ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول در مغز شود.

ساره حسینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: زندگی شهرنشینی و معضلات اجتماعی و قرار گرفتن در محیط های پر تنش و موقعیت های استرس زای اجتماعی و همچنین قرار گرفتن در محیط های پُرسروصدا و آلوده موجب بروز بیماری های مختلفی از جمله اختلالات اضطرابی می شود.

وی ادامه داد: اضطراب و استرس همراه با پاسخ های فیزیولوژیک از جمله افزایش متابولیسم بدن، کاهش عملکرد سیستم ایمنی و افزایش کار دستگاه قلب و عروق هستند که باعث کاهش عملکردهای فردی و اجتماعی می شود که با تغییر سبک زندگی و استفاده از گیاهان دارویی می توان به میزان زیادی استرس و اضطراب ناشی از قرارگرفتن در موقعیت های پر تنش را کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدنی هایی که پای آرامش را به زندگی باز می کند

نوشیدنی هایی که پای آرامش را به زندگی باز می کند