مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 18:052023-02-24بين الملل

سال روز بحران اوکراین؛ چرا چشم انداز جنگ همچنان تاریک است؟


نخستین سال روز بحران اوکراین در حالی فرارسیده که افق روشنی برای برون رفت از آن به چشم نمی خورد؛ بحرانی که آمریکا به دلایل چندگانه، تمایلی چندانی به پایان آن ندارد.

- گروه بین الملل : امروز جمعه 24 فوریه 2022 (5 اسفند 1400) مصادف است با نخستین سال روز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین؛ عملیاتی که در حقیقت ریشه در سال 2014 و بحران کریمه داشت ولی برخلاف پیش بینی ها وارد فاز فرسایشی شد.

حدود هفت ماه پس از آغاز عملیات، جمعه 30 سپتامبر 2022 با حضور رؤسای مناطق چهارگانه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و خرسون و زاپروژیا در جنوب شرقی این کشور در کاخ کرملین، مراسم امضای اسناد الحاق این مناطق به فدراسیون روسیه با حضور ولادیمیر پوتین برگزار و این مناطق که حدود 15 درصد خاک اوکراین را تشکیل می داد رسماً به خاک روسیه ضمیمه شد.

فرصت یکساله برای ارسال سلاح و توازن بخشی از زمان آغاز بحران، غرب با تسلیح و حمایت مالی- سیاسی سران کی یف، در صدد تضعیف روسیه برآمد و آمریکا نیز با پیشبرد پروژه روسیه هراسی فرصت یافت تا علاوه بر اوکراین، دیگر کشورها را به سمت خرید سلاح های خود سوق دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاندیشکده شورای روابط خارجی ، اوکراین در سال 2020 میلادی مقصد 284 میلیون دلار از سلاح های آمریکایی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال روز بحران اوکراین؛ چرا چشم انداز جنگ همچنان تاریک است؟

سال روز بحران اوکراین؛ چرا چشم انداز جنگ همچنان تاریک است؟