مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 11:052023-02-24پزشكي

مرگ کودک 11 ساله کامبوجی بر اثر آنفلوآنزای پرندگان


مقامات بهداشتی کامبوج از مرگ یک دختربچه 11 ساله بر اثر ابتلا به نوعی از ویروس آنفلوآنزای پرندگان که به آنفلوآنزای مرغی نیز معروف است، خبر دادند.

- مقامات بهداشتی کامبوج از مرگ یک دختربچه 11 ساله بر اثر ابتلا به نوعی از ویروس آنفلوآنزای پرندگان که به آنفلوآنزای مرغی نیز معروف است، خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روزنامه گاردین، این کودک ساکن روستایی در شهر پری ونگ روز 16 فوریه با شکایت از سرفه، گلودرد و تب تا 39 درجه به بیمارستانی در پنوم پن ، پایتخت این کشور منتقل شد و به رغم تلاش های انجام شده، جانش را از دست داد.

وزیر بهداشت کامبوج در همین رابطه گفت: این اولین مورد از عفونت انسانی شناخته شده با سویه H5N1 در این کشور از سال 2014 است.

وی تاکید کرد: آنفلوآنزای پرندگان برای کودکانی که تخم مرغ های خانگی را جمع آوری می کنند، خطر بالایی دارد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که از پرندگان وحشی در منطقه محل زندگی این کودک، نمونه برداری انجام گرفته و به مردم محلی هشدار داده شد که به پرندگان مرده یا بیمار به هیچ وجه دست نزنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بین سال های 2003 تا 2014 میلادی 56 مورد ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان در کامبوج گزارش شد که 37 مورد آن به مرگ منجر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ کودک 11 ساله کامبوجی بر اثر آنفلوآنزای پرندگان

مرگ کودک 11 ساله کامبوجی بر اثر آنفلوآنزای پرندگان