مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 10:002023-02-24اقتصادي

996 میلیون مترمکعب از حجم برداشت آب زیرزمینی اصفهان کاهش یافت


مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با اصلاح و تعدیل بیش از 17 هزار پروانه بهره برداری چاه کشاورزی 996میلیون مترمکعب از حجم برداشت آب زیرزمینی کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، محمد خلجی با اشاره به پر و مسلوب المنفعه شدن بیش از هشت هزار و 667 حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان اظهار داشت: حجم آب صرفه جویی شده از محل پر کردن چاه های غیرمجاز استان، 231 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه مهم ترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی، اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی است، تصریح کرد: در استان اصفهان تعداد 17 هزار و 551 پروانه بهره برداری مربوط به چاه های کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان اضافه کرد: اصلاح و تعدیل پروانه ها به کاهش برداشت 946 میلیون مترمکعب در حجم برداشت پروانه های صادر شده چاه های کشاورزی منجر شده است.

خلجی خاطر نشان کرد: از سال 1384 تا کنون چهار هزار و 525 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 677 حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، اظهار کرد: از سال 1396 تا کنون چهار هزار و 923 کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

996 میلیون مترمکعب از حجم برداشت آب زیرزمینی اصفهان کاهش یافت

996 میلیون مترمکعب از حجم برداشت آب زیرزمینی اصفهان کاهش یافت