مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 15:102023-02-23اقتصادي

ابلاغ شیوه نامه استقرار چرخه بهره وری / تنها راه نجات اقتصاد کشور!


رییس سازمان ملی بهره وری ایران با اشاره به ابلاغ شیوه نامه استقرار چرخه بهره وری، گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور با توجه به محدودیت منابع و جمیع شرایط ارتقاء بهره وری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، میر سامان پیشوایی بعد از ظهر امروز در نشست کمیته بهره وری سازمان اظهار کرد: رشد اقتصادی با رشد تولید ناخالص داخلی سنجیده می شود که هر قدر بالا رود، درآمد سرانه و رفاه مردم افزایش می یابد.

وی افزود: رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی مبتنی بر سرمایه و نیروی کار و یا بهره وری است؛ اگر رشد اقتصادی مبتنی بر بهره وری باشد کیفیت بهتری خواهد داشت.

پیشوایی ابراز داشت: بهره وری ریشه در تدبیر و نوآوری دارد که اگر ایجاد شود سرمایه را به تحرک وا می دارد و با توجه به محدودیت منابع مالی در شرایط کنونی به طور خاص اولویت قرار گرفته است.

رییس سازمان ملی بهره وری ایران یکی از ارکان تحقق عدالت را بهره وری دانست و گفت: به عنوان مثال نفت متعلق به تمام ملت های حال و آینده است که اگر به صورت مولد هزینه نشود خروجی آن متوجه نسل های آتی نبوده و در نتیجه عدالت بین نسلی زیرسوال می رود.

رییس سازمان ملی بهره وری ایران متذکر شد: در شاخص شدت مصرف انرژی اصلا وضعیت مطلوبی نداریم؛ به طوری که به ازای هر واحد GDP از تمام دنیا بیشتر انرژی مصرف می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ شیوه نامه استقرار چرخه بهره وری / تنها راه نجات اقتصاد کشور!

ابلاغ شیوه نامه استقرار چرخه بهره وری / تنها راه نجات اقتصاد کشور!