مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 11:152023-02-23بين الملل

رایزنی بایدن و استولتنبرگ در اجلاس «بی 9» ورشو درباره استراتژی ناتو


رییس جمهوری ایالات متحده و دبیرکل ناتو، چهارشنبه در اجلاس «بخارست 9» موسوم به بی- 9 در ورشو شرکت کرده و در مورد استراتژی ناتو در امتداد کشورهای جناح شرقی این ائتلاف نظامی به رایزنی پرداختند.

- رایزنی بایدن و استولتنبرگ در اجلاس بی 9 ورشو درباره استراتژی ناتو رییس جمهوری ایالات متحده و دبیرکل ناتو، چهارشنبه در اجلاس بخارست 9 موسوم به بی- 9 در ورشو شرکت کرده و در مورد استراتژی ناتو در امتداد کشورهای جناح شرقی این ائتلاف نظامی به رایزنی پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از صدای آمریکا، جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه در نشست سران کشورهای موسوم به بخارست 9 یا B-9، کشورهایی که در شرقی ترین جناح ناتو قرار دارند، شرکت کردند؛ بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لیتوانی، لتونی، لهستان، رومانی و اسلواکی.

این گروه کمتر شناخته شده ابتکاری است که در سال 2015 توسط کلاوس یوهانیس، رییس جمهوری رومانی و آندژی دودا، رییس جمهوری لهستان راه اندازی شد.

هدف آن افزایش همکاری میان جدیدترین اعضای ناتو برای حمایت از اهداف ائتلاف به منظور بهبود امنیت و ثبات بین دریای بالتیک و دریای سیاه است.

آندژی دودا که میزبان این اجلاس بود، گفت که نشست روز چهارشنبه گام های بعدی پیش از نشست بی-9 در براتیسلاوا، اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی بایدن و استولتنبرگ در اجلاس «بی 9» ورشو درباره استراتژی ناتو

رایزنی بایدن و استولتنبرگ در اجلاس «بی 9» ورشو درباره استراتژی ناتو