مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 10:302023-02-23بين الملل

آمریکا رییس جمهوری سابق پرو را تحویل می دهد


دفتر دادستانی کل پرو اعلام کرد که وزارت امورخارجه آمریکا با استرداد آلخاندرو تولدو، رییس جمهوری سابق پرو به کشورش برای مواجهه با اتهامات فساد، - دفتر دادستانی کل پرو اعلام کرد که وزارت امورخارجه آمریکا با استرداد آلخاندرو تولدو، رییس جمهوری سابق پرو به کشورش برای مواجهه با اتهامات فساد، تبانی و پولشویی موافقت کرده است.

او ممکن است به 20 سال و شش ماه زندان محکوم شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، آلخاندرو تولدو متهم به دریافت نزدیک به 32 میلیون دلار رشوه از شرکت ساخت و ساز برزیلی اودبرشت (Odeecht) در زمان خدمت به عنوان رییس جمهور بین سال های 2001 تا 2006 در ازای واگذاری قرارداد پرسود به این شرکت برای ساخت دو بخش از پروژه عظیم بزرگراه بین اقیانوسی است که جنوب پرو و برزیل را به هم متصل می کند.

این اتهامات بخشی از تحقیقات گسترده موسوم به کارواش است.

رافائل ولا، هماهنگ کننده دادستان ویژه این پرونده گفت که تولدو از تصمیم وزارت خارجه آمریکا مطلع شده است و این به او اجازه می دهد تا داوطلبانه خود را به مقامات پرو تسلیم کند.

او با اشاره به اینکه کار تمام شده است و فقط تکمیل تصمیم مذکور مورد انتظار است ، خاطرنشان کرد: هیچ درخواست تجدیدنظری برای تولدو باقی نمانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا رییس جمهوری سابق پرو را تحویل می دهد

آمریکا رییس جمهوری سابق پرو را تحویل می دهد