مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 23:212023-02-22اجتماعي

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ بعد از 47 سال در پناهگاه حیات وحش استان یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، سیدرضا نورانیان عصر امروز به جمع برخی خبرنگاران اظهار کرد: مأموران یگان تکاوری ساغند در حین گشت و کنترل خط آسفالت خرانق- ساغند، موفق به مشاهده و فیلمرداری از یک قلاده یوزپلنگ که از محدوده نی باز به سمت محدوده دره انجیر در حال عبور از جاده بود، شدند.

وی افزود: در این پناهگاه حیات وحش از گذشته تاکنون همواره حضور این گونه ها به صورت مشاهده مستقیم و دوربین های تله ای ثبت شده است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: پناهگاه حیات وحش دره انجیر با مساحت تقریبی 200 هزار هکتار، دارای تنوع گونه ای و جمعیت مناسب از طعمه های یوزپلنگ، قوچ و میش، جبیر، کل و بز و خرگوش است.

نورانیان با بیان این که مهمترین تهدیدات این گونه، تصادفات جاده ای، فعالیت معادن و جاده های دسترسی آن، تخریب و ناامنی زیستگاه، سگهای گله و ولگرد، استفاده از طعمه سمی و تله توسط گله داران است، تصریح کرد: پناهگاه دره انجیر اردکان از سال 1381 به عنوان پناهگاه حیات وحش در زمره مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست استان یزد قرار گرفت و مساحت آن 175 هزار و 302 هکتار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سابقه مشاهده نخستین یوزپلنگ در استان یزد مربوط به سال 1354 در منطقه کلوت سرخابی شهرستان مهریز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ بعد از 47 سال در پناهگاه حیات وحش استان یزد

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ بعد از 47 سال در پناهگاه حیات وحش استان یزد