مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 13:552023-02-22سياسي

درخواست تسریع در نهایی شدن پرونده و محاکمه مجرمان ترور شهید سلیمانی


اولین دور مذاکرات حسین امیرعبداللهیان با فواد حسین، وزیر خارجه عراق، روز چهارشنبه سوم اسفند ماه در وزارت امور خارجه عراق برگزار شد.

- اولین دور مذاکرات حسین امیرعبداللهیان با فواد حسین، وزیر خارجه عراق، روز چهارشنبه سوم اسفند ماه در وزارت امور خارجه عراق برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در این مذاکرات، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن پاسداشت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان ، با اشاره به اقدامات حقوقی جامع ایران و عراق، خواستار تسریع در نهایی شدن این پرونده و محاکمه مجرمان این ترور ضدانسانی شد.

امیرعبداللهیان اشتراکات ایران با جمهوری عراق را اشتراکاتی استراتژیک دانسته و اظهار امیدواری کرد سند همکاری های امنیتی دو کشور هرچه سریعتر نهایی شده و ابراز امیدواری کرد کمیسیون عالی همکاری های اقتصادی دو کشور به زودی برگزار شود.

وزیر خارجه کشورمان فعالیتهای برخی گروهکهای جدایی طلب و تروریستی در شمال عراق را غیرقابل قبول دانسته و از تلاشهای طرف عراقی برای حل این مساله قدردانی نمود.

وی ظرفیت های بالای اقتصادی و تعاملات تجاری دو کشور را گسترده و با اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد مسایل مربوط به مطالبات تجاری ایران به زودی و به صورت کامل مرتفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست تسریع در نهایی شدن پرونده و محاکمه مجرمان ترور شهید سلیمانی

درخواست تسریع در نهایی شدن پرونده و محاکمه مجرمان ترور شهید سلیمانی