مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 12:402023-02-22سياسي

پاسداشت زبان مادری وظیفه همگان است


پاسداشت و حفظ زبان مادری وظیفه همه ما است و در سطح کلان نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

- ایسنا/کردستان سرپرست دانشگاه کردستان گفت: پاسداشت و حفظ زبان مادری وظیفه همه ما است و در سطح کلان نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

دکتر حامد قادرزاده، امروز در مراسم روز جهانی زبان مادری که در تالار مولوی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، که با حضور دانشجویان و اساتید و مسئولان دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن اشاره به دیدگاه قرآن در رابطه با تنوع و تفاوت زبانی و قومی، وجود کثرت زبانی در ایران را مسئله ای حائز اهمیت و فرصتی برای استفاده مفید دانست.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ این تنوع، افزود: پاسداشت و حفظ زبان مادری وظیفه همه ما است و در سطح کلان نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

دکتر یدالله پشابادی، مدیر گروه زبان و ادبیات کردی در ادامه این مراسم اظهار کرد: کودک از زمان تولد تا سن هفت سالگی با سعی و تلاش مادر می تواند به زبان مادری خود صحبت کند پس ضروری است که این تلاش و زحمت مادرانه را قدر بدانیم و با حفظ زبان مادری رنج چندساله مادران را نادیده نگیریم.

وی افزود: در مورد زبان مادری نکات بسیاری گفته شده و امیدواریم افرادی که مسئولیتی در این زمینه دارند به اهمیت زبان مادری پی برده و به پژوهش محققان در زمینه اهمیت آموزش زبان ماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسداشت زبان مادری وظیفه همگان است

پاسداشت زبان مادری وظیفه همگان است