مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 11:252023-02-22پزشكي

تاثیر داروی یک بیماری پوستی بر کاهش اعتیاد به الکل!


پژوهشگران می گویند یک داروی ضد التهابی که معمولاً برای درمان بیماری پسوریازیس استفاده می شود، در کاهش مشکل نوشیدن الکل مؤثر است.

- پژوهشگران می گویند یک داروی ضد التهابی که معمولاً برای درمان بیماری پسوریازیس استفاده می شود، در کاهش مشکل نوشیدن الکل مؤثر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، اعتیاد به الکل علاوه بر ایجاد مشکلات سلامتی، صدمات و حتی مرگ، به ضررهای اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی برای افراد، خانواده ها و جامعه می انجامد.

اکنون یک مطالعه جدید در کمال ناباوری نشان داده است که داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری های پوستی می توانند به طور موثری با اعتیاد به الکل مقابله کنند.

اثرات مخرب الکل بر بدن کاملاً شناخته شده است که از جمله آنها می توان به یک بیماری پیچیده روانپزشکی موسوم به اختلال مصرف الکل(AUD) اشاره کرد که با ناتوانی در توقف یا کنترل مصرف الکل با وجود مشاهده پیامدهای منفی اجتماعی، شغلی یا سلامتی آن تعریف می شود.

AUD یک اصطلاح برای سوء مصرف الکل، وابستگی به الکل، اعتیاد به آن و یک اصطلاح محاوره ای برای الکلیسم یا اعتیاد به الکل است.

در حالی که درک بیشتری از مکانیسم های ژنتیکی و مولکولی زیربنایی AUD به وجود آمده است، از سال 2004، یعنی زمانی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده(FDA) استفاده از داروی acamprosate ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر داروی یک بیماری پوستی بر کاهش اعتیاد به الکل!

تاثیر داروی یک بیماری پوستی بر کاهش اعتیاد به الکل!