مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 09:202023-02-22اقتصادي

پایش مزارع گندم و جو کرمانشاه برای شناسایی زنگ زرد


سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مزارع گندم و جو استان به منظور شناسایی احتمالی بیماری زنگ زرد به طور مرتب پایش می شوند.

- پایش مزارع گندم و جو کرمانشاه برای شناسایی "زنگ زرد" ایسنا/کرمانشاه سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مزارع گندم و جو استان به منظور شناسایی احتمالی بیماری "زنگ زرد" به طور مرتب پایش می شوند.

کیومرث اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ردیابی آفت زنگ زرد در مزارع غلات استان توسط کارشناسان بخش دولتی و خصوصی، گفت: پایش مزارع با استفاده از دستگاه اسپورتراپ در دست انجام است و به محض شناسایی بیماری نسبت مبارزه با آن در سطح مزارع اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه اسپورتراپ قابلیت پیش آگاهی در خصوص وجود اسپور بیماری زنگ زرد گندم و جو را دارد، توضیح داد: با کمک این دستگاه می توان قبل از ظهور بیماری و اپیدمی آن، عامل بیماری را در منطقه تشخیص داده و به صورت کانون کوبی از گسترش بیماری جلوگیری کرد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع غلات در صورت شیوع بیماری، گفت: هیچ مشکلی برای مبارزه با این آفت در مزارع استان نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش مزارع گندم و جو کرمانشاه برای شناسایی زنگ زرد

پایش مزارع گندم و جو کرمانشاه برای شناسایی زنگ زرد