مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 08:252023-02-22اقتصادي

اتحادیه ناشران و کتابفروشان و بازی دو سر باخت!


دوره چهارساله اتحادیه ناشران و کتابفروشان در روزهای پایانی خود قرار دارد؛ دوره ای که با چالش شروع شد و با چالش هایی چون شیوع کرونا و بحران ارزی ادامه یافت.

- اتحادیه در این دوره با مسئله هایی چون مشارکت در برگزاری نمایشگاه کتاب، مخالفت جدی و بعد مشارکت در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، فعالیت جدی و بعد سکوت در قضیه قاچاق کتاب و از همه پررنگ تر، بحران کاغذ دست به گریبان بود.

ماجرای تخصیص کاغذ دولتی چالشی برای آن ها تبدیل شد که ناشرانی معتقدند اتحادیه در ماجرای کاغذ عملکرد بدی نداشت، گروهی معتقدند عملکرد قابل دفاعی نداشت و برخی هم معتقدند این ماجرا بازی دو سر باخت برای اتحادیه بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کمتر از یک هفته دیگر، یعنی سه شنبه، نهم اسفندماه، فرا است انتخابات پانزدهمین دوره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برگزار شود؛ دوره ای که با جنجال و حاشیه شروع شد، با کرونا و تغییر دولت و رویکردهای معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیدا کرد.

در دولت دوازدهم، معاونت فرهنگی طرح واسپاری امور به صنف را پیگیری می کرد و بخشی از امور مربوط به صنعت نشر به اتحادیه ناشران و کتابفروشان واگذار شد؛ از جمله امور نمایشگاه کتاب تهران و تخصیص کاغذ با ترخ دولتی به ناشران و نظارت بر استفاده از کاغذ مصرف شده.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه ناشران و کتابفروشان و بازی دو سر باخت!

اتحادیه ناشران و کتابفروشان و بازی دو سر باخت!