مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 16:552023-02-21سياسي

اقتصاددانش بنیان با مالکیت فکری و داراییهای نامشهود توسعه می یابد


معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: اقتصاددانش بنیان با مالکیت فکری ودارایی های نامشهود توسعه می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، نخستین همایش پیشران های اقتصادی؛ فرصتی برای توسعه ملی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در جمع اندیشه ورزان، فعالان و سیاستگذاران اقتصادی حاضر در این همایش با اشاره به اهمیت شرکت های کوچک و نوآور در زنجیره های ارزش عنوان کرد: در حلقه های بالایی زنجیره ارزش عمدتا شرکت های بزرگ و متکی به دارایی های فیزیکی مشهود را شاهد هستیم، اما در حلقه های زیرین تر به شرکت های کوچک به لحاظ دارایی های فیزیکی و متکی به دارایی های نامشهود می رسیم.

شرکت هایی که علیرغم برخورداری کم تر از دارایی ها و زیرساخت های فیزیکی، به واسطه دارایی های نامشهود و نوآوری، ارزش افزوده قابل توجهی خلق می کنند.

وی افزود: وقتی یک زنجیره ارزش شکل می گیرد حلقه های بالایی بر اساس سرمایه های ثابت ارزش گذاری می شوند؛ در مقابل هرچه به سمت پایین زنجیره حرکت می کنیم، دارایی های نامشهود ارزش پیدا می کنند و اتفاقا همین شرکت ها هستند که ارزش افزوده بالایی را به ارمغان می آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاددانش بنیان با مالکیت فکری و داراییهای نامشهود توسعه می یابد

اقتصاددانش بنیان با مالکیت فکری و داراییهای نامشهود توسعه می یابد