مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 16:402023-02-21اقتصادي

پیشنهادهایی بهتر برای بانک مرکزی برای ثبات و آرامش بازار ارز


یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد که مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به شیوه ها و ایده های گذشته، حرکت و گامی رو به جلو است اما پیشنهاداتی وجود دارد که اگر بانک مرکزی به آن عمل کند می تواند عامل ثبات و آرامش در بازار ارز باشد.

- یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد که مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به شیوه ها و ایده های گذشته، حرکت و گامی رو به جلو است اما پیشنهاداتی وجود دارد که اگر بانک مرکزی به آن عمل کند می تواند عامل ثبات و آرامش در بازار ارز باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید شاکری درباره تاثیر راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا در بازار اظهار کرد: ایده بازار مبادله و مرکز مبادله با شروطی می تواند ایده روبه جلویی محسوب شود، چرا که در حال حاضر 12 سال است که دچار تنش های دوره ای هستیم و دائما دستی از بیرون به نام تحریم، اجزای تراز پرداخت های ما را (ضعیف یا قوی اگر باشد) قفل می کند.

وی افزود: از سویی دیگر کیفیت ارز از نظر در دسترس بودن دچار تغییرات و نوساناتی بوده است و در این سال ها روش های متفاوتی را تست و آزمایش کردیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در همه دوره های گذشته شوک های ارزی به صورت دوره ای ناشی از عدم تطابق کیفیت منابع و مصارف ارزی وجود داشته است؛ در بسیاری از مواقع منابع وجود داشته و قابل استفاده هم بوده اما شکل منابع به گونه ای نبوده که بتوان آنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادهایی بهتر برای بانک مرکزی برای ثبات و آرامش بازار ارز

پیشنهادهایی بهتر برای بانک مرکزی برای ثبات و آرامش بازار ارز