مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 15:502023-02-21سياسي

دهقانی: اقتصاد دانش بنیان با مالکیت فکری و دارایی های نامشهود توسعه می یابد


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین همایش «پیشران های اقتصادی، فرصتی برای توسعه ملی»، توجه به مالکیت فکری و دارایی های نامشهود را لازمه تحقق توسعه اقتصادی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نخستین همایش پیشران های اقتصادی، فرصتی برای توسعه ملی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری برگزار شد.

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در جمع اندیشه ورزان، فعالان و سیاستگذاران اقتصادی حاضر در این همایش با اشاره به اهمیت شرکت های کوچک و نوآور در زنجیره های ارزش عنوان کرد: در حلقه های بالایی زنجیره ارزش عمدتا شرکت های بزرگ و متکی به دارایی های فیزیکی مشهود را شاهد هستیم، اما در حلقه های زیرین تر به شرکت های کوچک به لحاظ دارایی های فیزیکی و متکی به دارایی های نامشهود می رسیم.

شرکت هایی که علی رغم برخورداری کم تر از دارایی ها و زیرساخت های فیزیکی، به واسطه دارایی های نامشهود و نوآوری، ارزش افزوده قابل توجهی خلق می کنند.

وی افزود: وقتی یک زنجیره ارزش شکل می گیرد حلقه های بالایی بر اساس سرمایه های ثابت ارزش گذاری می شوند؛ در مقابل هرچه به سمت پایین زنجیره حرکت می کنیم، دارایی های نامشهود ارزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهقانی: اقتصاد دانش بنیان با مالکیت فکری و دارایی های نامشهود توسعه می یابد

دهقانی: اقتصاد دانش بنیان با مالکیت فکری و دارایی های نامشهود توسعه می یابد