مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 10:252023-02-21بين الملل

ایتالیا با هشدار مجدد خشکسالی مواجه شد


هوای خشک و زمستان کم بارشِ سال جاری (2023) نگرانی کارشناسان نسبت به موج دیگری از خشکسالی را در ایتالیا برانگیخته است.

- عکس آرشیوی از خشک شدن رودخانه پو در ایتالیا (تابستان 2022)/ منبع: AP هوای خشک و زمستان کم بارشِ سال جاری (2023) نگرانی کارشناسان نسبت به موج دیگری از خشکسالی را در ایتالیا برانگیخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی محققان و گروه های زیست محیطی گزارش کرده است که ایتالیا احتمالا به دلیل هوای خشک زمستانی بار دیگر در وضعیت اضطراری خشکسالی مشابه آنچه تابستان گذشته تجربه کرده بود، قرار خواهد گرفت.

این هشدار در حالی مطرح شده که ارتفاعات رشته کوه های آلپ در طول زمستان سال جاری تنها نیمی از میزان معمول بارش برف را به نسبت سال های گذشته شاهد بوده است.

از سوی دیگر جزر و مد و فروکِشند غیرمعمول سطح آب در برخی آبراه ها و کانال های معروف شهر ونیز که مقابله با جاری شدن سیل همواره یکی از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های مسئولانش بوده، امکان تردد گوندولاها (قایق های پارویی باریک و دراز)، تاکسی های آبی و آمبولانس ها را غیرممکن می کند.

بنا بر این گزارش، مشکلات در ونیز به طور کلی از مجموعه ای از عوامل چون کمبود بارش، وجود یک سیستم پرفشار، ماه کامل و جریان های دریایی ناشی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایتالیا با هشدار مجدد خشکسالی مواجه شد

ایتالیا با هشدار مجدد خشکسالی مواجه شد