مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 00:452023-02-20دانش

اثرات تغییر اقلیم اقیانوس هند بر سفیدشدگی مرجان های خلیج فارس


معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، فقر اکسیژن و پدیده سفید شدگی مرجان ها در خلیج فارس را از پیامدهای تغییر اقلیم در اقیانوس هند دانست و گفت: - معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی مطرح کرد اثرات تغییر اقلیم اقیانوس هند بر سفیدشدگی مرجان های خلیج فارس معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، فقر اکسیژن و پدیده سفید شدگی مرجان ها در خلیج فارس را از پیامدهای تغییر اقلیم در اقیانوس هند دانست و گفت: افزایش دما موجب فقر اکسیژن در محیط های آبی می شود.

دکتر علی مهدی نیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اثرات تغییر اقلیم بر سواحل ایران گفت: یکی از پدیده هایی که به شدت تحت تاثیر تغییر اقلیم است، افزایش دما است؛ چرا که افزایش دما موجب فقر اکسیژن در محیط های آبی خواهد شد.

وی یکی از اثرات افزایش دمای آب را بر حوزه شیلات دانست و افزود:همچنین افزایش دما موجب اسیدی شدن آب اقیانوس هند می شود که این امر بر زیست بوم سواحل ایران مانند مرجان ها و جنگل های مانگرو تاثیرگذار خواهد شد.

مهدی نیا، سفید شدگی مرجان ها را ناشی از اسیدی شدن محیط دریایی عنوان کرد و یادآور شد: کوچکترین تغییر در زیست دریاها بر سیستم تخمگذاری جانوران دریایی مانند لاک پشت ها تاثیرگذار می شود به همین دلیل است که بسیاری از این موجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات تغییر اقلیم اقیانوس هند بر سفیدشدگی مرجان های خلیج فارس

اثرات تغییر اقلیم اقیانوس هند بر سفیدشدگی مرجان های خلیج فارس