مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 17:252023-02-20سياسي

حفظ زبان های مادری به تقویت زبان فارسی کمک می کند


ایرانیان با هرزبان مادری که داشته اند پذیرفته اند هم زبان مادری خود را حفظ کنند هم برای ارتباط با دیگر ایرانیان از یک زبان مشترک به نام زبان فارسی استفاده کنند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل در آستانه روز جهانی زبان مادری با توجه به ضرورت نام گذاری و ثبت روزی به نام زبان مادری در کنفرانس عمومی یونسکو گفت: با توجه اینکه زبان های مادری و گویش ها و لهجه ها در جهان امروز به علت گسترش حضور رسانه های رسمی در معرض خطر هستند؛ اختصاص روزی به نام زبان های مادری قابل درک و تحسین است.

کشور ما هم به دلیل سابقه کهن تاریخی و موقعیت مهم جغرافیایی اش از تنوع زبان های مادری برخوردار است و همین تنوّع باعث پدید آمدن نوعی غنای فرهنگی در ایران شده است.

آنچه مهم است، حفظ این تنوع در کنار حفظ زبان فارسی است به عنوان زبان واحد و مشترک بین همه مردمی که زبان های مادری متفاوتی از زبان فارسی دارند.

او با اشاره به سابقه همزیستی مسالمت آمیز زبان های مادری با زبان فارسی در ایرانِ فرهنگی افزود: همزیستی زبان های مادری و زبان فارسی تجربه ای تاریخی برای همه ایرانیان است.

ایرانیان با هر زبان مادری که داشته اند، پذیرفته اند که هم زبان مادری خود را حفظ کنند و هم برای ارتباط با دیگر ایرانیان از یک زبان مشترک به نام زبان فارسی استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ زبان های مادری به تقویت زبان فارسی کمک می کند

حفظ زبان های مادری به تقویت زبان فارسی کمک می کند