مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 11:102023-02-20سياسي

نبود سواد رسانه ای و معضل اجاره کارت های بانکی در کهگیلویه و بویراحمد


مسئول واحد سواد فضای مجازی سازمان سراج استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع اجاره کارت های بانکی و سوء استفاده از این کارت ها اشاره کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، علی صابری زاده –مسئول واحد سواد فضای مجازی سازمان سراج کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به موضوع اجاره کارت های بانکی اشاره کرده است.

وی در این یادداشت آورده؛ متاسفانه امروزه به دلیل نداشتن سواد رسانه ای یکی از جرائمی که در استان در حال افزایش است جرائمی از قبیل اجاره کارت های بانکی در پوشش سایت های قمار و شرط بندی، فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب، و.

جرائمی هستند که اجاره کنندگان کارت یا همان شیادان سایبری برای پوشش کارهای مجرمانه خود به آن دامن می زنند که برخی از قربانیان از عواقب اجاره دادن حساب خود آگاه نیستند.

کلاهبرداران اینترنتی، با توجه به نداشتن اشراف کامل و آشنا نبودن مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان با سواد رسانه در مسائل این چنینی، با استفاده از شگردهای مختلف و بیان نمودن جملاتی همچون مسدود بودن حساب یا گم کردن کارت بانکی و دیگر شگردهای مجرمانه از کارت های بانکی دیگران سوء استفاده می کنند.

  با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، شیادان سایبری با وسوسه های مالی با این عنوان که واریز درصدی به ازای تراکنش های انجام شده روی حساب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود سواد رسانه ای و معضل اجاره کارت های بانکی در کهگیلویه و بویراحمد

نبود سواد رسانه ای و معضل اجاره کارت های بانکی در کهگیلویه و بویراحمد