مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 12:352023-02-19پزشكي

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون رأس دام علیه بیماری تب برفکی


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون نزدیک به 2میلیون و 300 هزار ‏راس دام علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

- ‏ به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، دکتر ویدا معزی در تشریح این خبر، گفت: در راستای سیاست پیشگیری و ‏مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور و ایمن سازی و صیانت جمعیت دامی کشور، انجام واکسیناسیون مستمر علیه بیماری های دامی به ویژه بیماری های مشترک و قابل انتقال به انسان به صورت دوره ای توسط بخش دولتی و خصوصی انجام می شود.

‏ وی ادامه داد: برخی بیماری ها از منظر مخاطراتی که برای انسان و دام دارند حائز اهمیت ویژه هستند و در زمینه پیشگیری و ‏مبارزه با آنها نیز برنامه و طرح های مستمر و دوره ای در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور بوده که بیماری برفکی به دلیل مخاطرات زیاد اقتصادی برای سرمایه دامی کشور و درصد واگیر بالای که دارد از بیماری هایی است که از اهمیت ویژه ای ‏برخوردار هست.

معزی اظهار کرد: به این منظور طرح ملی واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی از ابتدای سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که تا کنون نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار رأس دام علیه ‏این بیماری مشترک بین انسان و دام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون رأس دام علیه بیماری تب برفکی

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون رأس دام علیه بیماری تب برفکی