مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:052023-02-19اقتصادي

ChatGPT؛ ابزاری در خدمت انسان یا سلاحی علیه او؟


تنها دو ماه پس از راه اندازی عمومی، ChatGPT به 100میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کرده است، با توجه به محبوبیت شگفت آور این ربات در میان کاربران، - حال این سوال مطرح می شود که ChatGPT به عنوان یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی، ابزاری در خدمت انسان خواهد بود یا سلاحی بر علیه او؟ با ورود ChatGPT به دنیای تکنولوژی، براساس تجزیه و تحلیل جدید بانک سرمایه گذاری سوییس، چندین منبع خبری از جمله رویترز اعلام کرده اند که ChatGPT به سریع ترین برنامه در حال رشد در تاریخ تبدیل شده است.

بر اساس داده های جمع آوری شده از Similarweb در ژانویه و تنها دو ماه پس از راه اندازی عمومی برنامه، ChatGPT به 100میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کرده است و تا پایان سال گذشته نیز روزانه حدود 13 میلیون بازدید کننده از این ربات بازدید کرده است.

انتشار این آمار چیزی فراتر از یک محبوبیت ساده را نشان می دهد و از این رو، این سوال مطرح می شود که ChatGPT به عنوان یک چت بات (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی، ابزاری در خدمت انسان خواهد بود یا سلاحی بر علیه او؟ در این رابطه، ایسنا با احمد لطفی زاده، استاد دانشگاه در رشته هوش مصنوعی، به گفت وگو نشسته تا با هوش مصنوعی، دستاوردها و همچنین چالش های احتمالی این عرصه برای انسان، بیشتر آشنا شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ChatGPT؛ ابزاری در خدمت انسان یا سلاحی علیه او؟

ChatGPT؛ ابزاری در خدمت انسان یا سلاحی علیه او؟