مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 05:102023-02-19دانش

اشتغال به تحصیل 12 هزار دانشجو در دانشگاه کردستان


12 هزار دانشجو در هشت دانشکده دانشگاه کردستان تحصیل می کنند.

- حامد قادرزاده سرپرست دانشگاه کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دانشگاه کردستان در سال 53 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد.

وی با بیان اینکه در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را به عنوان دانشگاه کردستان به رسمیت شناخت، افزود: این دانشگاه هم اکنون 8 دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و فنی - مهندسی بیجار دارد.

سرپرست دانشگاه کردستان افزود: در حال حاضر 50 گروه آموزشی در مقطع کارشناسی، 120 رشته مقطع در دوره کارشناسی ارشد و 58 تا 60دوره مقطع دکتری دانشجو در دانشگاه کردستان تربیت می شود.

قادرزاده خاطرنشان کرد: 12 هزار دانشجو در سه مقطع در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و 378 هیات علمی، دانش خود را بصورت تمام وقت در اختیار دانشجویان قرار می دهند که از لحاظ کیفی مناسب است ولی کمی هنوز جای کار دارد.

وی با بیان اینکه 80درصد از نخبگان فراملی به دانشگاه کردستان اختصاص دارد، گفت: رتبه فعلی دانشگاه کردستان در سطح جهان 601 تا 800 است و تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال به تحصیل 12 هزار دانشجو در دانشگاه کردستان

اشتغال به تحصیل 12 هزار دانشجو در دانشگاه کردستان