مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 17:152023-02-18سياسي

قرآن جامعه را از سرگردانی نجات می دهد


پیامبر اسلام با قرآن توانست جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد و پایه گذار بزرگ ترین تمدن بشری شود.

- مشهد - تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیامبر اسلام با قرآن توانست جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد و پایه گذار بزرگ ترین تمدن بشری شود.

به گزارش، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی پیش از ظهر شنبه همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام در اجتماع بزرگ فعالان قرآنی که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ظلالت و گمراهی یک جامعه را در سرگردانی و بی هدفی دانست و اظهار کرد: انسانی که از حقیقت، تعالیم قرآن و آموزه های دینی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بی بهره باشد و برای تعالی و رشد خویش نکوشد، فردی متحیر و سرگردان است که نمی تواند راه صحیح را از باطل و نور را از ظلمت تشخیص دهد.

وی با بیان این که خاتم النبیین (ص) مبعوث شد تا بشریت را از سرگردانی و حیرت نجات دهد، ادامه داد: ائمه اطهار (ع) که تداوم بعثت هستند، وظیفه نجات انسان ها از سرگردانی و حیرت را دارند، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رمز مرگ جهل و حیات دانش، علم و معرفتی هستند که راه سعادت را برای انسان ترسیم می کند.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال که چرا در عید مبعث زیارت امیرالمؤمنین (ع) سفارش و افضل اعمال معرفی شده است، تصریح کرد: رمز و معنای آن این است که اگر انسان می خواهد در مسیر بعثت و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرآن جامعه را از سرگردانی نجات می دهد

قرآن جامعه را از سرگردانی نجات می دهد