مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 13:212023-02-17بين الملل

کانادا کشتی های نیروی دریایی خود را به هاییتی اعزام می کند


بر اساس اعلام نخست وزیر کانادا این کشور اقدام به اعزام کشتی های نیروی دریایی خود به ماموریت جمع آوری اطلاعات در هاییتی در راستای مقابله با روند تشدید خشونت باندهای تبهکار در این کشور حوزه دریای کاراییب می کند.

- بر اساس اعلام نخست وزیر کانادا این کشور اقدام به اعزام کشتی های نیروی دریایی خود به ماموریت جمع آوری اطلاعات در هاییتی در راستای مقابله با روند تشدید خشونت باندهای تبهکار در این کشور حوزه دریای کاراییب می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این خبر را در جریان حضورش در یک نشست سالانه رهبران حوزه کاراییب در مجمع الجزایر باهاماس مطرح کرد؛ از جمله مسائل مطرح شده در این نشست، جهش در جرم و جنایات در هاییتی شامل قتل، تجاوز و آدمربایی باندهای تبهکاری است که از بعد از ترور جوونل موییز، رییس جمهور سابق این کشور در ژوییه 2021 جسارت بیشتری پیدا کردند.

آریل هانری، نخست وزیر هاییتی نیز که از شرکت کننده های این نشست بود، خواستار مداخله نظامی بین المللی تمام عیار برای جلوگیری از اغتشاش در این کشور شده است.

ماه اکتبر هاییتی از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کمک کرد و پیشنهاد اعزام نیرویی به رهبری آمریکا و کانادا به آنجا را داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانادا کشتی های نیروی دریایی خود را به هاییتی اعزام می کند

کانادا کشتی های نیروی دریایی خود را به هاییتی اعزام می کند