مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 23:422023-02-16اجتماعي

زنگ خطر انقراض هوبره در خراسان جنوبی به صدا درآمد


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جمعیت هوبره در 20 سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش یافته و زنگ خطر انقراض این گونه کمیاب در استان به صدا درآمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران افزود: هوبره یکی از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش کشورمان است که براساس قوانین و مقررات ملی به عنوان گونه در معرض خطر انقراض مورد حفاظت قرار می گیرد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه ای آسیب پذیر در فهرست سرخ IUCN به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به خطراتی که این گونه منحصر به فرد را تهدید می کند گفت: زنده گیری و قاچاق هوبره بالغ، جمع آوری تخم و جوجه های هوبره در زیستگاه های تولید مثل توسط سودجویان و شکار به وسیله قوشبازان از جمله این تهدیدات بوده که بیشتر و نه منحصر در مناطق زمستان گذرانی این گونه رخ می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی از هوبره ها عمدتا در پاکستان و ایران زنده گیری شده و به منظور تربیت شاهین ها برای شکار به کشورهای عربی فرستاده می شوند که متاسفانه تخریب زیستگاه و تنزل کیفیت آن به افزایش این مشکل دامن زده است.

وی افزود: کاهش کیفیت زیستگاه با تله گذاری وسیع، فعالیت های گردشگری، وسایل نقلیه موتوری، مانورهای نظامی، چر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر انقراض هوبره در خراسان جنوبی به صدا درآمد

زنگ خطر انقراض هوبره در خراسان جنوبی به صدا درآمد