مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 13:552023-02-16بين الملل

زلزله مرگبار ترکیه و افزایش نگرانی ها درباه ساخت نیروگاه هسته ای این کشور


زمین لرزه مرگباری که تلفات بالایی را در ترکیه و سوریه بر جای گذاشته، به بحث ها بر سر ساخت یک نیروگاه بزرگ هسته ای در خط ساحلی مدیترانه جنوبی ترکیه دامن زده است.

- زمین لرزه مرگباری که تلفات بالایی را در ترکیه و سوریه بر جای گذاشته، به بحث ها بر سر ساخت یک نیروگاه بزرگ هسته ای در خط ساحلی مدیترانه جنوبی ترکیه دامن زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محل این نیروگاه در آکویو در 338 کیلومتری و 394 کیلومتری غرب کانون زمین لرزه های اخیر واقع و برای تحمل لرزش های قوی طراحی شده است و هیچ آسیبی را در این زمین لرزه تجربه نکرده است.

اما با این حال، مقیاس این زلزله مرگبار، نگرانی هایی را در مورد تاسیسات در حال ساخت این نیروگاه بر روی یک خط گسل اصلی تشدید کرده است.

شرکت دولتی روس اتم روسیه که مسئول این پروژه است، گفت: این نیروگاه ها در برابر زلزله های 9 ریشتری مقاوم هستند و احتمال وقوع یک زلزله 9 ریشتری در مجاورت راکتور آکویو، هر 10 هزار سال یکبار است.

یکی از مقامات وزارت انرژی ترکیه در مصاحبه با آسوشیتدپرس به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت: هیچ برنامه فوری جهت ارزیابی مجدد این پروژه وجود ندارد.

اما با این حال برخی فعالان بر این باورند که این پروژه – اولین نیروگاه هسته ای در ترکیه – یک نوع تهدید محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله مرگبار ترکیه و افزایش نگرانی ها درباه ساخت نیروگاه هسته ای این کشور

زلزله مرگبار ترکیه و افزایش نگرانی ها درباه ساخت نیروگاه هسته ای این کشور